aaa

1 Şubat 2013 Cuma

Europa Universalis 3 İnceleme

Tür:Gerçek Zamanlı Strateji 
Platform:PC
Grafik:100/-
Ses:100/65
Oynanış:100/75
Yapım:Paradox Interactive
GENEL:100/85


2007 yılında piyasaya sürülen Europa Universalis 3 oyununun sonuncusu 2011 yılında çıkmak üzere toplamda 4 tane ek paketi var.Şu andaki son patch versiyonuda 5.1'dir ayrıca oyun için sayısız mod geliştirilmiş ve oyun çok daha eğlenceli hale getirilmiştir.

Oyun bize 1399-1821 yılları arasında dünyadaki herhangi bir devlet olma şansı sunuyor.Seçtiğimiz dvletin politikasını,ticaretini ve diğer ülkelerle siyasi ilişkisiniz yönetebiliyoruz.Devlet yönetimi için üç tane yardımcı seçip dilersek kamu harcamalarına yatırım yapabiliyor ya da diplomatik ilişkilerimizi daha iyi hale getirebiliyoruz.Oyundaki en önemli iki özellik ise isyanlar ve enflasyon olgusu.Bu iki özellik devletinizin ayakta kalması için hayati değer taşıyor.Ben Osmanlı Devleti ile oyunu oynadım ve 1821 yılına kadar yani oyunun sonuna kadar tüm kıtalarda toprak sahibi olmayı başardım ayrıca Memlüklerle birleşme yoluna gittim ve Rusya'nın kurulmasını engelledim.Oyun süresince bir çok padişah değişikliği oldu ve her padişahın farklı nitelikleri vardı,kimisi iyi bir komutanken kimisi çok iyi bir yöneticiydi.İstanbul'u 1453'ten önce fethetmeyi başardım ve Altın Orda devletinin yıkılmasında büyük rol oynadım.Oyun sayesinde tarihin akışını istediğiniz gibi değiştirebiliyorsunuz ve yaptığınız her şey kayıt altına alınıyor ve oyun sonunda yaşadığınız tarihi bir kitap gibi okuyabiliyorsunuz.

Oyunun oynanışına alışmak zor olmakla birlikte alıştıktan sonra oynaması oldukça keyifli oluyor.Benim gibi tarihe meraklı oyunseverlerin oynamasını kesinlikle öneririm.Diplomatik açıdan daha fazla seçenek olabilirdi diye düşünüyorum ancak yinede genel olarak başarılı bir oyun olarak görüyorum.Tamamen dünya haritası üzerinden oynanan oyunda ilerleyen zamanlarda Amerika kıtasının keşfiyle sömürge yarışına katılmak,1789 Fransız Devrimini yaşamak gibi tarihi olaylara tanıklık edebiliyorsunuz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder