aaa

31 Mayıs 2012 Perşembe

The Last Remnant İnceleme

Tür:JRPG
Platform:Xbox360,PC
Grafik:100/82
Ses:100/81
Oynanış:100/75
Yapım:Square Enix
GENEL:100/65


2008 yılında ilk olarak X-Box360 için çıkan oyun daha sonra 2009 yılında bilgisayar içinde satışa sunuldu.Ben oyunu bilgisayarda oynadım ve şunu baştan açıkça belirtmem gerekiyor ki bu zamana kadar oynadığım en zor ve oyun mekaniği en dandik olan oyundu.Zorluğu karakterlerimizin güç kazanmasının orantısının oyunun bir yerinden sonra iyice yoldan çıkması ve düşmanlara karşı çok aşırı zayıf kalmamızdan kaynaklanıyor.Nest of Eagles diye bir bölüm var ki evlere şenlik,bu bölüm ve devamında güçlerdeki orantısızlık iyice su yüzüne çıkıyor.Ben ki hiç hile yapmayı sevmem oyunlarda ancak bu oyun için mecburen hile yoluna başvurdumçNest of Eagles bölümü için abartısız 7-8 saat karakterlerimin levelini yükselttim ancak oyun o kadar saçma ayarlanmış ki hiç denge yok,bırak sekiz saati bir hafta dahi level kassam o yeri geçeceğimi sanmıyorum ki zaten çoğu insan oyunun zorluğundan şikayetçi durumda.

Oyun aslında oyun olmaktan çok bir anime havasında geçiyor.Ara videolar oldukça uzun ve oyun motorundada Final Fantasy oyununun motoru kullanıldığı için oyunu oynarken resmen anime izliyor gibi oluyorsunuz,ayrıca japonca dublaj ingilizce altyazı seçeneğiyle oyunu oynadığımdan dolayı gerçektende animeden farksızdı benim için.Oyunda Rush isimli karakteri yönetiyoruz.Dünyada ki dengeler remnants(kalıntılar) tarafından sağlanmaktadır.Tüm krallıklar bu remnantlar ile yönetimleri sürdürüyorlar hatta bazıları onların güçlerini dahi kullanıyorlar.Ancak bu dengeyi bozmak üzere Conquerer isimli biri çıkageliyor.Conquerer'in amacı remnantları insanların kullanımından kurtarmak ve insanlığın egemenliğini sona erdirmektir.Rush'ın kardeşi Irina ise remnantlara dair gizli bir gücü barındırıyordur ve bu nedenle kaçırılır.Rush kardeşini kurtarmak için Athlum krallığı ile anlaşma yapar ve ordaki ekiple birlikte kardeşini kurtarmaya çalışır.Konu bu şekilde başlayıp gelişiyor.

Oldukça uzun bir oynanış süresine sahip oyunda,en fazla beş gruptan oluşan takımlar halinde savaşabiliyoruz.Teker teker karakterlere komut vermek yerine komple takıma bir komut veriyorsunuz.Savaşlardan kazandığımız paralar ve yan görevler ile yeni araç-gereç alabiliyor,grubumuzun özelliklerini arttırabiliyoruz.Benim için bilgisayar oyunu olmaktan çok bir anime gibiydi.Sonuç olarak The Last Remnant oyunu bilgisayar oyunu olarak sınıfta kalmasına rağmen,içerdiği uzun ara videolar ve anime tarzı konusu ile geçer not alıyor benim gözümde.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder