aaa

27 Mayıs 2012 Pazar

Civilization V : Gods & Kings İnceleme

Tür:Sıratabanlı Strateji
Platform:PC
Grafik:100/80
Ses:100/87
Oynanış:100/88
Yapım:Firaxis Games - 2K Games
GENEL:100/89

Civilization adlı sıra tabanlı strateji serisinin son oyunu olan beşinci oyun 2010 yılında piyasaya sürüldü.Açıkçası daha önceki serilerini oynamadan direk bu beşinci oyunu oynayarak seriye tanıştım ve ilk başlarda oyuna alışmada zorlandım ancak daha sonra oynamayı öğrenince oldukça keyifli ve derin bir oyun olduğunu anladım.

Oyuncu sayısını ve haritayı belirlemenin yanı sıra birçok değiişik ayarlamaları yaparak kendimize bir oyun açıyoruz ve istediğimiz medeniyeti seçiyoruz.Oyunda Osmanlılarda olduğu için ben direk Osmanlıları seçtim ve oyuna başladım.Oyunun başında sadece bir şehriniz ve birde askeri biriliğiniz var ancak zamanla hem keşif yapıyor hemde sınırlarınızı genişletiyorsunuz ve yıllar geçtikçe buna uygun olarakta teknoloji ve devir değişiyor.İlk başlarda mızraklı birlikleriniz varken daha sonraları tanklara,uçaklara vs. sahip olabiliyorsunuz.Ayrıca oyun boyunca diğer medeniyetlerle diplomatik ilişkiler kurabiliyor ve ticaret yapabiliyorsunuz ya da saldırmazlık anlaşması,ortak saldırma anlaşması vs. yapabiliyorsunuz.Oyunun detayları çok fazla ve hepsinden bahsetmeye kalksam bu yazı uzar gider o yüzden belli başlı özellikleri üzerinde durmaya çalıştım.

Gods & Kings adlı ekpaketiyle birlikte oyuna yeni medeniyetler ekleniyor ve oyuna yeni bazı özellikler ekleniyor ki bunlardan en önemlisi "din" olgusu.Bu yeni ekpaketle birlikte oyunda olan birbirinden farklı dinleri bulabilirsiniz ve istediğiniz dini yayarak dünyayı kendi dininiz etrafında toplayabilirsiniz.

Sıratabanlı strateji oyunlarından belki de en başarılısı olan yapım kesinlikle bir şansı hakediyor ve bunun için zamanınızı ayırıp oyunu oynamanızı tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder