aaa

23 Mayıs 2012 Çarşamba

Kingdoms Of Amalur Reckoning İnceleme

Tür:RPG-Aksiyon
Platform:PS3,Xbox360,PC
Grafik:100/86
Ses:100/86
Oynanış:100/91
Yapım:38 Studios - Big Huge Game
GENEL:100/80

2012 yılında çıkan ve son dönemin ünlü RPG oyunları arasına girmeyi başarmış olan Kingdoms of Amalur Reckoning oyunculara çok geniş bir haritaya sahip ve oldukça fazla değişik özelliği barındıran keyifli ancak bir o kadar da zor bir oyun keyfi sunuyor.Oyun esnasında dilerseniz ana görevleri dilerseniz yan görevleri yapabiliyorsunuz ve oyun bittikten sonra dahi oldukça geniş bir haritaya sahip olan Faelands diyarında dolaşıp kalan görevleri tamamlayabiliyorsunuz.

Oyunun başında karakterimizin görünüşü ayarlayıp,isimlendiriyoruz ve hikayemiz başlıyor.Karakterimiz iki tane cüce tarafından bir yere götürülüyor ve bizde hareketsiz bir biçimde yatıyoruz ve sonra anlaşılıyorki karakterimiz ölmüş ve cücelerin yaptığı bir başka deney daha başarısız olmuş.Tıpkı diğer denekler gibi bizde ölülerin arasına atılıyoruz ancak birden karakterimize hayat geliyor ve canlanıyor ancak bir sorun var o da, karakterimizin geçmişini ve nasıl öldüğünü hatırlayamaması.Bu yüzden öncelikle üzerinde deney yapan Hugues isimli cüceyi buluyoruz ancak ani bir baskınla Tuatha'ların saldırısına uğruyoruz ve Hugues ile yollarımız ayrılıyor.Bundan sonra Tuatha'lar neden peşimizde öğrenmeye çalışırken bir yandanda geçmişimize dair ipuçları arıyoruz ve ilerde yoldaşımız olacak insanlarla tanışıyoruz.Tuatha'ların yöneticisi Gadflow ve onun tanrı olarak gördüğü ve ona hizmet ettiği Tirnoch'a karşı kendi yandaşlarımızı toplamaya başlıyoruz.Oyunun finalinde ise büyük savaş gerçekleşiyor ve en sonunda Tirnoch'la savaşarak oyunu bitiriyoruz.

En baştada belirttiğim gibi oyun oldukça zor olmuş bana göre,ancak bu zorluk belkide benim düşük level ile oyunu bitirmemden kaynaklanıyor olabilir.Ben karakterimin büyü yeteneklerini geliştirmeyi seçtim ve bu yüzden "mana" bakımından çok güçlü bir karakter oluştu ancak "health" bakımından biraz sıkıntım vardı açıkçası ve çok kolay biçimde gücüm azalabiliyordu ama zorda olsa oyunu bitirmeyi başardım.Oyunda simya ve demircilik gibi iki önemli özellik var.Özellikle simya öğrenerek kendimiz için gerekli birtakım iksirleri gerekli içerikleri toplayarak hazırlayabilme olgusu gayet güzel düşünülmüş.Oyun bir RPG oyunu olarak tanıtılsada açıkçası RPG öğeleri oldukça az ve karakterle kendinizi özleştirmeniz biraz güç bir durum ancak bu kötü yanının tam aksine dövüş mekanizması çok iyi tasarlanmış diyebilirim.Bu yüzden savaşlar oldukça keyifli ve çekişmeli geçiyor.Aldığımız kararlar oyunun gidişatına etki etmiyor bu bakımdan karakteri benimseyemiyorsunuz.Genel olarak büyük haritası,keyifli oyun mekaniği olan ancak konu bakımından çok ilginç olmayan bir oyun olarak değerlendirmek doğru olur diye düşünüyorum. Karakterim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder