aaa

23 Ocak 2012 Pazartesi

Dragon Age Origins İnceleme

Tür:RPG
Platform:PC,XBox360,PS3
Grafik:100/88
Ses:100/90
Oynanış:100/93
Yapım:Bioware
GENEL:100/94


2009 yılında piyasaya sürülen Dragon Age Origins RPG türünün tüm öğelerini içinde bulunduran eşsiz bir yapıt tanımlamasına harfi harfine uyan ve tüm RPG sevenlerin mutlaka oynamasını düşündüğüm bir oyun oldu benim için.Benim en sevdiğim oyun türü şüphesiz RPG türüdür ve bu oyunuda oynarken inanılmaz keyif aldım.RPG oyunları özellikle uzun oynanış süresi ve hikayeleriyle öne çıkan yapımlardır ki bu nedenle benimde en sevdiğim türlerdir.Daha önce birçok RPG oyunu oynamış biri olarak söyleyebilirim ki Dragon Age gerçekten başarılı bir yapım olmuş.

Oyuna başladığımızda bizden bir karakter oluşturmamız isteniyor.Bu karakterin erkek-kadın olmasına,insan-elf-cüce olmasına ve son olarakta savaşçı-büyücü-hırsız olmasına karar veriyoruz ve bu seçimlerimize göre karakterimizin geçmişi şekilleniyor ve oynayacağımız ilk 1-1,5 saatlik kısmın hikayesi tamamen değişiyor.Daha sonra karakterimizin tipini,saçını vs. ayarlayıp bize verilen 5 yetenek puanını ve diğer birkaç özelliği ayarladıktan sonra oyuna başlıyoruz.Ben büyücü sınıfını seçerek oyuna başladım ve bitirdim,bu seçim oyunun tamamını etkilediği gibi daha sonra yayınlanan DLC'lere de etki ediyor,bundan daha sonra bahsedeceğim.Oluşturduğunuz karaktere özel geçmişi oynadıktan sonra asıl konuya geçiyoruz.Ferelden diyarında "Blight" diğer adıyla "Yıkım" diye adlandırılan bir felaket tekrar derin uykusundan uyanmaktadır.Darkspawnlar tekrar yükselişe geçmiş ve sayılarını her geçen gün arttırmışlardır.Bunlara karşı gelecek kuvvet ise Ostagar'da birleşmektedir ve bizde bir Grey Warden olarak bu savunmada payımızı almış bulunmaktayız.Grey Wardenlar nesiller boyu Darkspawnlara karşı savaşmış büyük kahramanlardır.Darkspawnların asıl güç kaynağı ise Arch Demon yani Baş İblis'tir,Darkspawnları gerçekten yokedebilmek için Arch Demon'un mutlaka öldürülmesi gerekmektedir.Ostagar savunması başarısız olup krallık yıkılınca dağılmış kuvvetleri tekrar bir araya getirip yeni ittifaklar yaparak Darkspawnlara karşı savaşma görevi bize düşüyor ve bu uzun maceraya giriş yapıyoruz.Oyun boyunca yaptığınız seçimler yol arkadaşlarınızın size karşı tavrını etkilediği gibi kararlarınızdan hoşlanmayanlar grubu terkedebilir ya da siz bu kişileri gruptan uzaklaştırabilirsiniz.Elf diyarlarından tutun Cüce diyarlarına kadar bir çok farklı alan görebileceğiniz oyunda grafikler kadar savaşlarda öne çıkıyor.Bazen bir ordu içinde savaşıyor bazen ise 4 kişilik grup halinde savaşıyorsunuz.Yaptığınız seçimler hikayeyi tamamen şekillendiriyor ve sonuçta kendi istediğiniz biçimde bir dünya oluşturuyorsunuz.

Oyunun bir başka artısıda birçok DLC'ye sahip olması,bu sayede Origins'ten sonrada kendi karakterinizi bu DLC'lere import edip kullanabiliyorsunuz ya da yeni bir karakter oluşturabiliyorsunuz.Özellikle Awakening DLC'si oldukça uzun bir oynanım süresine sahip,en son olarakta Witch Hunt adlı DLC'yi oynamanızı öneririm çünkü gerçek anlamda bu DLC ile oyun sonlanıyor.Origins oyununu 70 saate yakın bir sürede bitirdim ancak oyunu bitirmek için değil her şeyini araştırıp,iyice oyunu kavrayarak bitirdim yani eğer siz direk gerekli olaylara geçip konuyu dalandırıp budaklandırmazsanız belkide 50 saatte felan bitirebilirisiniz diye düşünüyorum,tabi bu süre DLC'lerle birlikte dahada artıyor ama her ne olursa olsun Dragon Age Origins sizden çaldığı vakti fazlasıyla hakeden bir oyun ve tüm RPG severlere tavsiye ederim.Son olarakta benim oluşturduğum karakterin resmini sizlere göstermek istiyorum işte Ferelden kahramanı Uğur (: Karakterim (Ortadaki benim)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder