aaa

10 Haziran 2013 Pazartesi

Tomb Raider İnceleme

Tür:Aksiyon-Macera
Platform:PC,XBox360,PS3
Grafik:100/93
Ses:100/85
Oynanış:100/?
Yapım:Crystal Dynamics - Square Enix
GENEL:100/?

2013 yılında piyasaya sürülen ve bilgisayar oyunlarının en büyük atası Tomb Raider'ın tekrardan baştan başlamasını konu alan son model oyunumuzda başkarakter Lara Croft'un gençlik yıllarında yaşadığı bir maceraya tanıklık ediyoruz.

Tomb Raider serisini bilmeyen yoktur ancak bu serinin tutkunu olan kesim ile bu seriyi bilen kesim arasındaki boşluk yadırganamayacak seviyede fazladır.Örneğin ben her tür oyun türünü denemeye açık biri olarak Playstation 1 konsolum varken Tomb Raider 2 oyununu oynamıştım ve ilk başlarda çok beğenmiştim ancak daha sonra yol bulma sıkıntısı ve hep aynı yerlerde dönüp durmak zorunda kalma durumu yüzünden oyunu yarıda bırakmıştım.Tabi o zamanlar küçüktüm belkide bu yüzden Tomb Raider beni aşmıştı ama o zamandan beri birdaha Tomb Raider oyunu oynamadım ve bende bir önyargı oluşturdu.Ancak hernekadar böyle bilmeceli-bulmacalı oyunları sevmesemde Prince of Persia serisiyle bu türün zirve noktasınıda oynayıp bitirmiş biriyim bunuda söylemem gerek.Yıl oldu 2013 ve Tomb Raider serisi tekrar baştan başladı ve ben gibi birçok oyunsever için Tomb Raider serisine artık bir merhaba ya da yeniden merhaba deme şansı doğdu ancak ben yine eski alışkanlıklarım dolayısıyla bu oyunada mesafeli yaklaştım ve kendi kendime "o kadar yol arayıp gıdım gıdım oyunu bitereceğime açar videolarını izlerim konusunu öğrenirim" dedim ve bunu yaptım.Yani sonuç olarak bu yeni Tomb Raider serisinede yine oynanış olarak uzak kaldım belki ama ne olup bittiğinden haberim oldu.Bu yeni oyunumuzda Lara Croft ve onun gibi arkeolog arkadaşları yeni mekanlarını belirlemek için bir tartışmaya giriyorlar ve en sonunda Lara'nın istediği yere gitmeye karar veriyorlar ancak orda kendilerini büyük bir sürpriz bekliyor.Gittikleri yer yıllar önce güçlü bir lanetle mühürlenmiş durumda ve yerlilerin hepsi yabani insanlardan oluşuyor.Bu yüzden Lara ve arkadaşlarının can güvenliği tehlikede oluyor.Lara adanın gizemini oyun ilerledikçe çözüyor ancak bu yolculuğunda bazı yakın arkadaşlarınıda kaybetmek durumunda kalıyor.

Oyun boyunca Lara çeşitli savaş aletlerini kullanabiliyor ki bunların en dikkat çekeni tabiki yay ve ok kombinasyonu oluyor.Lara'nın binbir türlü tehlikeyi atlatıp neredeyse yaralanmadığı yeri kalmaması,çekmediği acı kalmamasına rağmen hayatta kalması çok fazla abartılmış.Lara'nın karnına kazıklarda girse,ayaklarını ayı kapanlarıda kapsa,yerden yere vurulsada,kayalara çarpıp düşsede sonuçta Lara'nın hiçbir yeri sakatlanmıyor ve yoluna devam edebiliyor hemde bir kız olarak.Bu gibi olaylar oyunun gerçekçiliğini kaybetmesine sebep olmuş diye düşünüyorum.Son olarak serinin tutkunları için son seviye grafiklerle bir Tomb Raider oyunu oynamak oldukça keyifli olmalı diye düşünüyorum ancak seriye bağlı olmayan oyuncular için sıradan bir oyun olmaktan öteye geçemiyor çünkü bu tür oyunların seveni olduğu kadar sevmeyenide oldukça fazla sayıda.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder