aaa

4 Nisan 2012 Çarşamba

The Witcher İnceleme

Tür:RPG-Aksiyon
Platform:PC
Grafik:100/80
Ses:100/80
Oynanış:100/70
Yapım:Atari
GENEL:100/67

The Witcher oyunu 2007 yılında piyasaya sürüldü ve daha sonra 2008 yılında oyunda bazı geliştirmeler yapılarak "The Witcher Enhanced Edition" olarak tekrar üretildi.Benim oynadığım Enhanced Edition oyunu olmasına rağmen bu geliştirilmiş versiyon dahi malesef benim için yeterli olmadı.Oyuna başlamadan önce RPG türünde olduğu için çok iyimserdim ancak RPG türü oyunlar çok tehlikelidir çünkü eğer karakterler ve hikaye sizi oyuna bağlamayı başaramazsa 1-2 saat sonunda oyunu bırakmanız büyük ihtimaldir.Ancak ben uzun süre oyunu sevmeye çalıştım ancak sonuçta malesef oyuna bir türlü ısınamadım.

Oyunun hemen başında güzel bir giriş videosu bizi karşılıyor ve ana karakterimiz Geralt'ı tanıyoruz.Geralt,kralın kızının üzerindeki laneti kaldırmak için görevlendirilmiş durumda ve kralın kızıda bir tür yaratığa dönüşmüş durumda, bu şekilde hikayeye giriş yapıyoruz.Geralt,kızın lanetini kaldırdığını zannederek kıza yaklaşıyor ancak ani bir pençe darbesiyle ekrar kararıyor ve bu şekilde oyuna başlıyoruz.Arkadaşları Geralt'ı ormanda bilinçsiz bir şekilde yatar halde bulup onu kendi merkezlerine götürüyorlar.Geralt kendine geldiğinde ise hiçbir şey hatırlamıyor,hafızasını kaybetmiş durumda uyanıyor.Daha ne olup bittiğini anlamadan birde büyücülerin merkezlerine saldırı oluyor ve ilk kez kontrol bize geçiyor bizde oyunun savaş dinamiğini vs. öğreniyoruz.Daha sonra büyücü merkezinden bazı eşyaların çalındığını farkedip bu eşyaları tekrar geri alabilmek için gruplara ayrılıp saldırıyı düzenleyenlerin peşine düşüyoruz ve maceraya başlıyoruz.

Oyundaki savaşlarda atmosfer çok kötü ve dövüş mekanizması malesef çok dandik bir şekilde oluşturulmuş.Sol tıkla adamı hedef aldıktan sonra belli bir süre sonra mouse göstergesi alev alıyor ve o sırada tekrar sol tıka basarsanız,ardı ardına saldırı yapmış oluyorsunuz.Buna ek olarak daha sonra sağ tıkla kullanabileceğiniz bazı güçler kazansanızda dövüş mekanizması ve ekstra eşyalar,içecekler vs. bence çok zayıf kalmış.Oyunun büyük bir bölümünde getir-götür işleri yapıyorsunuz ve konusununda beni çok etkilediğini söyleyemeyeceğim.Genel olarak oyun sitelerinde iyi puan almış olsada benim açımdan başarısız bir oyun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder